7.9.2023 Dine4fit.hu

Markéta Nevěčná – edző és táplálkozási tanácsadó: A fizika törvényei mindig működnek

Még ha nehéz is beismerni, mert a rosszul működő rendszert kifogásolni egyszerűbb és kényelmesebb, de nézzük meg a tényt, hogy kalóriadeficittel tényleg le lehet lefogyni.

És hogy néhányan hazudnak saját maguknak (és néha a körülöttük lévőknek is), amikor azt állítják, hogy a Dine4Fit alkalmazással nem igazán tudnak fogyni…

 

Trenérka a výživová poradkyně Markéta Nevěčná: Fyzikální zákony stále fungují

  • “Nem eszek semmilyen egészségtelen ételt, csak egészégeseket – diót, mandulát…“
  • “Sokkal kevesebbet eszek, mint a kolléganőm az irodából”
  • “Ma csak zabpelyhet ettem ebédre a munkahelyemen, vacsorára pedig csak zöldség lesz”

Hallottak már ilyen és ehhez hasonló mondatokat, vagy akár maguk is mondtak ilyeneket? Persze, mindez lehet igaz is. De tegyék a kezüket a szívükre – jegyeztek már fel egészséges mandulát a Dine4Fit alkalmazásban az étrendjükbe? És tudják, hogy a fent említett kolléganőnek milyen a metabolizmusa, vagy milyen tevékenységeket végez munka után? És mi a helyzet a zabpehellyel? Ugyanolyan kalóriabomba lehet, mint a munkahelyi ebéd, mert ott biztosan nem kapnak más adagot, mint a 90 kilós kolléga, aki lehet, hogy biciklivel jár munkába és minden második nap konditerembe jár.

És talán itt kezdődik az első probléma ezzel a „működéssel”. Minden szervezetnek más-más igényei vannak, így alapvető ismeretek nélkül nem lehet összehasonlítani, vagy a elképzelésünk szerint cselekedni.

Trenérka a výživová poradkyně Markéta Nevěčná: Fyzikální zákony stále fungují

Mi okozhatja, hogy éppen Önnél nem működik a Dine4Fit:

1. Másokhoz hasonlítják magukat, és úgy étkeznek mint ők

Ahogy már említettem, minden szervezet más. Mindannyiunknál más a zsír és az izom aránya, a magasság, a kezdeti súly, az életkor és még sok egyéb dolog, amelyek befolyásolják az ajánlott napi bevitelünket. Éppen ezért nem jó ötlet lemásolni a kollégánk, barátunk, vagy ne adj isten sógorunk étrendjét. Ami náluk működik, az nem jelenti azt, hogy Önöknél is működni fog.

2. Egészségesen étkeznek, de nem diétásan

Ha azt gondolják, hogy a két szelet kenyérből, fél avokádóból, tükörtojásból, mozzarellából és sonkából álló vacsora egészséges, akkor igazuk van. De diétás? Biztos, hogy nem az próbálják meg becsületesen beírni a Dine4Fit alkalmazásba.

3. Tévhitek az adagokról, az adagok becsléséről

Egy étel adagjának csak 20 százalékkal való növelése például körülbelül 70 kcal többletet eredményez. Ha ez minden étkezésnél megtörténik, akkor máris napi 350 kcal többletnél tartunk. És pontosan ez az a 350 kcal, ami a fogyókúrás fázisból a súlymegtartó fázisba (vagy akár a tömegnövelő fázisba) vált át.

Trenérka a výživová poradkyně Markéta Nevěčná: Fyzikální zákony stále fungují

4. Nassolás, falatozás, jegyzetelés hiánya, alábecsülés

Ha Önökkel is megesik, hogy reggel megeszik a fél kiflit, amit a gyerek meghagyott, a munkahelyen bekapnak három cukorkát (mondjuk negrót) és isznak egy kávét cukorral és tejjel, ebédre egy paprikát, amit nem jegyzetelnek az appba, hiszen csak zöldség, délután megesznek két félig mártott nápolyi szeletet amit a kolléganőtől kaptak, este pedig bekapnak egy kiskanál mogyoróvajat, akkor tudatom Önökkel, hogy ezekkel a kis napközbeni “semmiségekkel” össze gyűlik több mint 400 kcal. És fogalmuk sincs, hogy hogyan, igaz?

 

5. Beírják, és hamarabb befejezik be az aktivitást

Noha a fogyni vágyóknak érthetetlennek tűnik, de vannak olyan Dine4Fit felhasználók is, akiknek célja a súlygyarapodás. Kifejezetten jó, ha beírják az aktivitásukat, hogy aztán annyit tudjanak enni, hogy pótolni tudják az elégetett kalóriákat, és még legyen egy kis plusz is. Azoknak, akik súlycsökkentésre szeretnék használni az alkalmazást, nem javaslom az aktivitások beírását. Tekintsenek rájuk úgy, mint valami extra, ami növeli a kiadások oldalát, és felgyorsítják a súlycsökkentést. Máskülönben a Dine4Fit arra fogja ösztönözni Önöket, hogy növeljék az energiabevitelt a kiadások fedezéséhez, és a ráfordított erőfeszítés így „feleslegessé” válik (a szerkesztő megjegyzése – evés az aktivitások fedezésére témájában találnak cikket a blogunkon, illetve Facebook-csoportjainkban is gyakran megvitatjuk a témát).

Tűzbe merném tenni a kezem, hogy ha tényleg becsületesen lemérik az ételt, és mindent úgy jegyzetelnek le, ahogy az valóban van, akkor az energiamegmaradás fizikai törvénye, vagyis a bevitel vs. a kiadás működni fog.

Trenérka a výživová poradkyně Markéta Nevěčná: Fyzikální zákony stále fungují

Amennyiben a bevitel megegyezik a kiadásokkal, akkor semmi sem fog történni. Ha a kalória bevitelük nagyobb, mint a kiadásuk, akkor hízáshoz vezet, ha pedig kevesebb, mint a kiadás, akkor lássanak csodát, fogyni fognak. Talán nem azonnal, de előbb-utóbb biztosan. Csak egy kis türelem és odafigyelés kell hozzá.

Ha valaki tényleg becsületesen jegyzetel (és persze úgy is étkezik), de ennek ellenére még három hét után sincs eredmény, bekerülhet a Guinness Rekordok Könyvébe, mert itt van a helyük azoknak, akik viselkedésükkel sokszor szembe mennek a fizika törvényeivel.

Markéta Nevěčná
https://www.facebook.com/profile.php?id=100063938746465

Edző és táplálkozási tanácsadó, aki az étrendeket nem papírra írja, mert az legtöbbször a fiók alján vagy a szemetesben végzi, hanem a Dine4Fit segítségével próbálja rávezetni ügyfeleit az ételek megértéséhez, felhívja a figyelmüket az élelmiszerek tápértékére, és leegyszerűsíti az álmaik alakjához vezető utat.

Egyéb érdekes olvasnivalók:

Tíz tipp, hogyan indítsuk be tavasszal az anyagcserénket természetes úton

7.9.2023 Dine4fit.hu Cikkek, Érdekességek, Hogyan fogyókúrázzunk egészségesen?

Hozzászólások

A hozzászólások nem képviselik a szerkesztők vagy a blog üzemeltetőjének véleményét.

Hozzászólás írása

Kapcsolódó cikkek
MUDr. Marie Skalská: Mikortól lehet akár az életünkre is veszélyes a túlsúly? MUDr. Marie Skalská: Mikortól lehet akár az életünkre is veszélyes a túlsúly?

Azt, hogy a plusz kilók nem tesznek jót az egészségünknek, Hippokratész már 2000 évvel ezelőtt tudta, amikor megfigyelte, hogy a hirtelen halál gyakrabban fordul elő a “kövérebb” embereknél, mint a karcsúbbak esetében.

Azt, hogy saját magunk esetében mi a helyzet a testsúlyunkkal, a legegyszerűbben a testtömegindex, avagy a BMI alapján tudjuk meghatározni. Egy másik, ennél is fontosabb paraméter, ami alapján megítélhetjük a többletkilogrammok súlyosságát, az a derékbőség.

Az egész cikk 10.4.2024 0

Táplálkozási terapeuta, Bc. Martina Rusňáková Korejčková, DiS.: Akkor is le lehet fogyni, ha néha lazítunk Táplálkozási terapeuta, Bc. Martina Rusňáková Korejčková, DiS.: Akkor is le lehet fogyni, ha néha lazítunk

Sokan azt gondolják, hogy a fogyókúra egy büntetés, és azzal a gondolattal vágnak bele, hogy rettenetesen vissza kell fogniuk magukat, túlárazott fogyókúrás termékeket kell vásárolniuk, éhezniük kell, rengeteget kell mozogniuk és mindenről kedvenc ételükről le kell mondaniuk.

Valaki valóban így csinálja, de én nem rajongok érte. Az én filozófiám kicsit más: “Inkább lazábban, de fenntarthatóan.”

Az egész cikk 27.3.2024 0