8.6.2023 Dine4fit.hu

Útmutató a kalória/kJ kalibrálásához

A Dine4Fit alkalmazás zárt csoportjainkban folyamatosan ismétlődik a helyes beállítás és az azt követő lépések kérdése a fogyás folyamatában.

Az lépésekről egy rövid útmutatót írt Roland, a csoport szakértője.

Kedves barátaim, mivel minden alkalmazás csak egy becslést ad meg, hogy hány kalóriát/kJ-t kell bevinnünk szervezetünkbe, ezért célszerűnek tartom az első hónapban ezeket a kalóriákat/kJ-t beállítani (kalibrálni).

Návod na kalibráciu kalórií/kJ

Útmutató a kalibráláshoz

Hetente eyszer mérjék meg magukat (derék, csípő, comb stb. centiméterekben).

Mérlegre is állhatnak, de erről majd lentebb olvashatnak.

Két-három mérés után hasonlítsák össze a mért értékeket (az első összehasonlítást 3 hét után javaslom!).

  • Amennyiben lassan fogynak, vegyenek el belőle kb. 100 – 200 kcal-t (418 – 836 kJ).
  • Amennyiben gyorsan fogynak, adjanak hozzá kb. 100 – 200 kcal-t (418 – 836 kJ).

Az ideális fogyás heti 0,25-0,50-0,75 kg, ami havonta 1-2 max. 3 kg (a testzsír%-tól függően). Ha valakinek magasabb a testzsírszázaléka, gyorsabban képes fogyni/több kg-ot. Ha valakinek alacsonyabb a testzsírszázaléka, akkor lassabban kellene fogynia/kevesebb kg-ot).

Amennyiben Önöknél alacsony kalóriabevitel lett kiszámolva az alkalmazásban megadott tevékenység alapján, ahol ülő vagy enyhe aktivitást adtak meg (a beállítás megfelel a valóságnak – helyes beállítás), és a kalóriabevitelt már nem tudják tovább csökkenteni, növelnie kell a kiadásokat (pl. séta, gyaloglás) napi 1 óra mozgásra van szükség, nyugodt tempóban, ahol még normálisan tudnak beszélgetni, de mégse legyen olyan könnyű. A mozgást fel is oszthatják – például 2 x 30 percre. (kb. 5 km-es sétával 300 kalóriát égetünk el).

Ha a fogyásról van szó, akkor az az érvényes, hogy minket elsősorban a centiméterek érdekelnek – ez jobban jelzi a zsírvesztést!

Počas diéty je veľmi dôležité strážiť si príjem bielkovín a zároveň si vyberať vhodný silový tréning

A centik és a súly mérése

  • Férfiaknál egyetlen kulcsmérés is elegendő, ez pedig a derékbőség.
  • A nőknél a derék és a csípő, vagy minden olyan problémás terület, ahol először rakódik le a zsírt, és utoljára vagyunk képesek onnan elégetni.

A mérésnél következetesnek kell lenni, mindig ugyanott kell mérni, ugyanolyan erősséggel. Gyakran tapasztalhatják, hogy ha a mérőszalagot 1-2 centiméterrel feljebb vagy lejjebb mozgatják, akkor jelentős eltérés mutatkozhat a mérésben, ezért fontos, hogy valóban pontosan és mindig egyformán mérjék magukat.

Mennyivel kellene csökkennie centiméterben a derékbőségünknek a fogyókúra alatt – azt nehéz kiszámolni. Mindenkinek más a testtípusa és más a zsírraktározási hajlama. De általánosságban arra számíthatunk, hogy 1 kilogramm súlyvesztés = 1 centiméter a derékban.

Ha a súlyukat is mérik, akkor állandóan azonos feltételek mellett. Mindig ugyanazon a helyen legyen a mérleg, és számítsák ki a heti átlagot (mivel a súlymérés nagyon pontatlan adat lehet – vizesedés végett).

A diéta során nagyon fontos figyelni a fehérjebevitelre, és ezzel párhuzamosan megfelelő erősítő edzést kell választani az izomtömeg megtartására. Hiszen zsírt akarunk égetni, és nem izmot veszíteni. Szeretnénk megvédeni a lehető legtöbb izomtömeget, vagy esetleg még növelni is. De ez már egy másik téma.

fotó: cz.depositphotos.com

www.dine4fit.hu szerkesztőség

Egyéb érdekes olvasnivalók:

Pozitív változásra törekszik, de az eredmény még nem látható?

8.6.2023 Dine4fit.hu Cikkek, Érdekességek, Hogyan fogyókúrázzunk egészségesen?

Hozzászólások

A hozzászólások nem képviselik a szerkesztők vagy a blog üzemeltetőjének véleményét.

Hozzászólás írása

Kapcsolódó cikkek
MUDr. Marie Skalská: Mikortól lehet akár az életünkre is veszélyes a túlsúly? MUDr. Marie Skalská: Mikortól lehet akár az életünkre is veszélyes a túlsúly?

Azt, hogy a plusz kilók nem tesznek jót az egészségünknek, Hippokratész már 2000 évvel ezelőtt tudta, amikor megfigyelte, hogy a hirtelen halál gyakrabban fordul elő a “kövérebb” embereknél, mint a karcsúbbak esetében.

Azt, hogy saját magunk esetében mi a helyzet a testsúlyunkkal, a legegyszerűbben a testtömegindex, avagy a BMI alapján tudjuk meghatározni. Egy másik, ennél is fontosabb paraméter, ami alapján megítélhetjük a többletkilogrammok súlyosságát, az a derékbőség.

Az egész cikk 10.4.2024 0

Táplálkozási terapeuta, Bc. Martina Rusňáková Korejčková, DiS.: Akkor is le lehet fogyni, ha néha lazítunk Táplálkozási terapeuta, Bc. Martina Rusňáková Korejčková, DiS.: Akkor is le lehet fogyni, ha néha lazítunk

Sokan azt gondolják, hogy a fogyókúra egy büntetés, és azzal a gondolattal vágnak bele, hogy rettenetesen vissza kell fogniuk magukat, túlárazott fogyókúrás termékeket kell vásárolniuk, éhezniük kell, rengeteget kell mozogniuk és mindenről kedvenc ételükről le kell mondaniuk.

Valaki valóban így csinálja, de én nem rajongok érte. Az én filozófiám kicsit más: “Inkább lazábban, de fenntarthatóan.”

Az egész cikk 27.3.2024 0