12.12.2022 Dine4fit.hu

Jarča: Sajnálom, hogy nem hamarabb kezdtem el a változtatást

Elmúltak az ünnepek és az ünnepi nassolások ideje, ezért egy kicsit növeltük a motivációs változások közzétételének gyakoriságát.

Persze azért egy-két hónap alatt ne várjanak csodákat, de ha most változtatnak az étrendjükön, akkor érezni fogják a különbséget, és sokkal jobban fogják magukat érezni.

A mai motiváció a kedves Jarča-é, aki 5 hónap alatt 15 kilót fogyott pusztán evéssel. Átalakulása a zárt Fogyunk és egészségesen táplálkozunk a Din4Fit segítségével csoportban olyan klasszikus kérdés-lavinát okozott, mint a “hogy sikerült?”.

poctivě vyplňuji aplikaci Kalorické Tabulky

Megkértük a fiatal hölgyet, meséljen egy kicsit bővebben a változásáról. Beleegyezett. És itt vannak a szavai:

Az elmúlt évben egészen 95 kg-ra “ettem” magam, és nem igazán éreztem magam jól. Úgy döntöttem, tennem kell valamit ez ellen. És működik.

Most már tudom, hogy ezekelőtt nem ettem megfelelően, inkább éheztem. 12 órás műszakokba járok dolgozni – egy hét nappal, egy hét éjszaka. Nem reggeliztem, a munkahelyemen ebédeltem, otthon vacsoráztam. Mindig nagyon fáradt voltam.

Mára megtanultam reggelizni, és munkába harapnivalókat készítek magamnak. Naponta ötször eszek kisebb adagokat három óránként. Kizártam a zsíros és sült ételeket, az édességeket, az édesített italokat, a fehér pékárut…

poctivě vyplňuji aplikaci Kalorické Tabulky

Amikor az étrendemet állítom össze, az ebéddel kezdem, vacsorára általában levest szoktam enni. Hét közben a munkahelyemen ebédelek, kedvem szerint választom ki. Ilyenkor természetesen nem mérem le az ételt, csak becsléssel számolok. Ezután állítom össze a reggelit és uzsonnát.

Összességében nagyon sokat változtattam az élelmiszereken:

  • Húsokból főleg csirkét és pulykát eszek, és minőségi sonkát.
  • Krémjoghurt helyett görög joghurt vagy skyr-t, zsírszegény túrót, light mozzarella-t, félzsíros tejet fogyasztok.
  • Dzsúz helyett félzsíros tejből és banánból készítek magamnak italt.
  • Keksz helyett müzli vagy zabpehely.
  • Minden nap egy-két darab gyümölcs.

A zöldségekkel még mindig küzdök. Szeretnék a hüvelyesekből és halból többet enni. Elkezdtem az egészséges élelmiszerek boltjába járni, ahol mindig veszek valami újat, hogy megkóstoljam, és hogy változatos legyen az étrendem. Kedvenc ételem a teljes kiőrlésű tortilla grillezett csirkehússal töltve, zöldségekkel (uborka, paradicsom, saláta) és egy kis gerezd fokhagymával elkészített fehér görög joghurtos öntettel.

Az adagok mennyiségén is sokat változtattam. És ami a végén a legfontosabb – őszintén töltögetem a Dine4Fit alkalmazást, hogy minden köröcske zöld legyen. Célom a fogyás és a könnyű aktivitás. Egyébként az alkalmazás alapértelmezett beállításai szerint mindent betartottam, nem változtattam rajta semmit. Az eredmény – több energiám van és jól érzem magam. Most már csak azt bánom, hogy nem kezdtem el hamarabb a változtatást.

 

www.dine4fit.hu szerkesztőség

Egyéb érdekes olvasnivalók:

Zuzka Schreiberová: A fogyókúra nem kell, hogy csak a lemondásokról szóljon

12.12.2022 Dine4fit.hu Cikkek, Érdekességek, Hogyan fogyókúrázzunk egészségesen?

Hozzászólások

A hozzászólások nem képviselik a szerkesztők vagy a blog üzemeltetőjének véleményét.

Hozzászólás írása

Kapcsolódó cikkek
MUDr. Marie Skalská: Mikortól lehet akár az életünkre is veszélyes a túlsúly? MUDr. Marie Skalská: Mikortól lehet akár az életünkre is veszélyes a túlsúly?

Azt, hogy a plusz kilók nem tesznek jót az egészségünknek, Hippokratész már 2000 évvel ezelőtt tudta, amikor megfigyelte, hogy a hirtelen halál gyakrabban fordul elő a “kövérebb” embereknél, mint a karcsúbbak esetében.

Azt, hogy saját magunk esetében mi a helyzet a testsúlyunkkal, a legegyszerűbben a testtömegindex, avagy a BMI alapján tudjuk meghatározni. Egy másik, ennél is fontosabb paraméter, ami alapján megítélhetjük a többletkilogrammok súlyosságát, az a derékbőség.

Az egész cikk 10.4.2024 0

Táplálkozási terapeuta, Bc. Martina Rusňáková Korejčková, DiS.: Akkor is le lehet fogyni, ha néha lazítunk Táplálkozási terapeuta, Bc. Martina Rusňáková Korejčková, DiS.: Akkor is le lehet fogyni, ha néha lazítunk

Sokan azt gondolják, hogy a fogyókúra egy büntetés, és azzal a gondolattal vágnak bele, hogy rettenetesen vissza kell fogniuk magukat, túlárazott fogyókúrás termékeket kell vásárolniuk, éhezniük kell, rengeteget kell mozogniuk és mindenről kedvenc ételükről le kell mondaniuk.

Valaki valóban így csinálja, de én nem rajongok érte. Az én filozófiám kicsit más: “Inkább lazábban, de fenntarthatóan.”

Az egész cikk 27.3.2024 0