30.5.2022 Dine4fit.hu

Miért számolnak a különböző kalkulátorok eltérő BMR-t, és hogyan állítsuk be helyesen az aktivitásokat a Dine4Fit alkalmazásban

Mostani cikkem a blog.Dine4Fit.hu – milyen számítási módszert használjunk a bazális alapanyagcsere számításához, és hogyan állitsuk be cikk folytatásaként írtam.

Ma a kalkulátorokról és a fogyókúra közbeni aktivitásokról lesz szó.

Tehát a kalkulátorok… Hogy is van ez? Én a BMR-t (bazális anyagcsere) a Harris Benedict képlet alapján számolom, amivel az In body készülék is számol (a Jičín-i rendelőmben ilyen van). A Dine4Fit a Mifflin – St.Jeor képlet szerint számol. És amennyiben ismerjük a testzsír százalékot, akkor a Katch – Mcardle egyenlet alapján.

Vigyázat – amennyiben a testzsír-százalék nem egy megbízható mérésből származik, akkor a fénykép alapján akár alá is becsülhetik a saját testzsír-százalékukat. Ha a testzsír-százalékban 10%-nyit tévednek, a beviteli különbség akár 400-500 kJ is lehet. És ez kulcsfontosságú a fogyókúra szempontjából. Ezért azt javaslom, hogy ne adják meg a becsült zsírszázalékot, amennyiben nem egy megbízható mérésből származik.

A gyakorlatban nálam a mérésekkel nem rendelkező ügyfelek esetében az vált be, hogy a bevitelt és a BMR számítását a Harris Benedict képlet alapján végzem, anélkül, hogy megadnánk a zsírszázalékot, vagy a Dine4Fit alkalmazás szerint a Mifflin-St.J. képlet alapján.

Hogyan?

Amennyiben valamilyen bioimpedancia mérésből ismerik a saját BMR értéküket, akkor a Dine4Fit beállításokban ezt kell beállítani:

  • Saját profil: saját BMR érték, vagy hagyják, hogy a Dine4Fit számolja ki
  • Saját profil: étrend beállítások: itt mindegy, milyen értéket adunk meg, kJ vagy kcal, az csak Önökön múlik. Én jobban szeretem kJ-ban megadni (a WHO szerint a hivatalos mértékegység a kJ).

Proč různé kalkulačky počítají jiný BMR a jak si nastavit správně aktivitu v Kalorických Tabulkách

Aktivitások

  • A mozgásokkal kapcsolatban nehéz mindenki számára megfelelő útmutatót írni. Az én esetemben a következő vállt be.
  • Ülés: Ülőmunka, átlagos mozgás a háztartásban és lassú séta heti 1-2 alkalommal.
  • Könnyű munka: Ülő foglalkozás + hetente 2x zsírégető (vagy erősítő) edzés, esetleg heti 1-2 alkalommal aktív munkavégzés és edzés (aktivitástól függően lehet akár közepes aktivitás is)
  • Közepes aktivitás: Ülő foglalkozás + hetente 2-5 alkalommal zsírégető, vagy erősítő edzés. Aktív munkavégzés és heti 2-4 alkalommal edzés.
  • Nagyon aktív: Ülő foglalkozás + hetente 5-6 alkalommal zsírégető, vagy erősítő edzés, aktív munkavégzés + heti 7 alkalommal zsírégető, vagy erősítő edzés.
  • Extrémen aktív: Ülő foglalkozás és több mint 7 edzés hetente, munkahelyen kívül aktív nap, néhány típusú sportág, sportolók.

Mindenesetre ennyi elég kell legyen, és tényleg nem lehet mindenki számára megfelelő, univerzális útmutatót írni. Tehát ha valami nem működik rendesen, azt javaslom, hogy vegyék fel a kapcsolatot egy szakértővel.

Befejezésnek

A Dine4Fit és a beállítások jól működnek, amik sok embernek segíthetnek (és soknak már segítettek is) egészségük megőrzésében és a fogyásában. Anno én is több mint 30kg-ot fogytam a Dine4Fit alkalmazással, és azóta másokat is tanítok úgy enni, hogy ők is élvezhessék a pozitív változást. A történetemet megtalálhatják itt a blogon és a Kalorické Tabulky – nejlepší recepty (Jota Kiadó, 2020) cseh nyelven íródott könyvben is.

Markéta Matyášová
https://www.fitmakyta.cz

  • Képzett professzionális táplálkozási szakember és szenvedélyes szakács, aki szereti az egészségesebb főzést és sütést, valamint új egyedi receptek elkészítését. Számos recept és mintaétrend szerzője a Kalorické Tabulky (Jota Kiadó, 2020) című könyvben.
  • Végzettség: vizsgázott és szakképesítést szerzett a táplálkozás területén, Egészségügyi Minisztérium jogosult szervezet.
  • Életelv: Egészségesen élni és enni, fittnek és boldognak lenni. Életelvét át akarja adni ügyfeleinek, és segíteni akarja őket az egészséghez és a boldogsághoz vezető úton. Megtanítani őket, hogy lehet fogyni elegendő mennyiségű étellel, és az általánosan elérhető élelmiszerektől is. És hogy a testsúly és elégedettség hosszú távon is fenntartható.
  • Instagram
  • Légy fitt, és fogyjál Makyta-val a facebookon
Egyéb érdekes olvasnivalók:

Kalória és kalóriadeficit – mítoszok vs. tények

30.5.2022 Dine4fit.hu Cikkek, Érdekességek, Hogyan fogyókúrázzunk egészségesen?

Hozzászólások

A hozzászólások nem képviselik a szerkesztők vagy a blog üzemeltetőjének véleményét.

Hozzászólás írása

Kapcsolódó cikkek
Éheznünk kell, amikor fogyókúrázunk? Éheznünk kell, amikor fogyókúrázunk?

Néha azt mondják, hogy éhezés nélkül nem megy. Amikor fogyni akarunk, elkezdünk kevesebbet enni, így törvényszerű, hogy éhesnek kell lennünk. De ez tényleg így van?

És ha igen, mit lehet tenni ez ellen?

Az egész cikk 23.9.2022 0